Китайските производствени цени нараснаха рязко през февруари на фона на поскъпването на суровините, докато потребителските стойности в страната се понижиха за втори пореден месец в сравнение с предходната година, съобщава MarketWatch.
Индексът на цените на производител (PPI) се е повишил с 1,7% през февруари в сравнение с увеличението от 0,3% през януари, съобщи Националното статистическо бюро на Китай в сряда. Данните са по-високи от очакванията на икономисти, анкетирани от The Wall Street Journal, които прогнозираха ръст от 1,4%.
Това беше вторият пореден месец на нарастване на заводските цени и най-големият темп на растеж от ноември 2018 г. на фона на признаците за вътрешно икономическо възстановяване от шоковете от COVID-19, пише Trading Economics.
Подкрепени от нарастващите стойности на суровия петрол в световен мащаб, цените в местните петролни индустрии продължават да растат, съобщи статистическото бюро. Засегнато от по-топлото време и новогодишната ваканция, търсенето на отопление и промишлено електричество отслабна. Въпреки това, поради подобреното вътрешно търсене и увеличението на цените на суровините, ръстовете на PPI останаха силни, коментира Дун Лидзюен, анализатор в статистическото бюро.
Междувременно индексът на потребителските цени (CPI) в Китай спадна с 0,2% спрямо година по-рано през февруари. За сравнение през януари беше отчетен спад с 0,3%. Икономистите очакваха CPI да намалее с 0,4%, според анкетата на WSJ. Цените на хранителните и нехранителните стоки са намалели с 0,2%.
По-смекченото увеличение на индекса на потребителските цени се дължи главно на по-високата база за сравнение през миналата година и стабилизираните цени на храните.
На месечна база, потребителската инфлация в Китай се повиши през февруари поради увеличеното потребителско търсене и ръста на транспортните разходи по време на новогодишната ваканция. На месечна база CPI се е увеличил с 0,6% през февруари спрямо януари.
В годишния доклад на правителството, публикуван в петък, Пекин заяви, че има за цел да поддържа инфлацията на потребителските цени на около 3% през 2021 г. в сравнение с миналогодишната цел от 3,5%.