fallback

Британците са пазарували по-малко от очакваното през януари

Продажбите в магазините, както и онлайн, са се понижили с 8,2%, след като отчетоха слабо увеличение през декември

11:44 | 19.02.21 г.

Продажбите на дребно в Обединеното кралство спаднаха над два пъти по-бързо от очакваното през януари, след като последната национална блокада затвори магазини в традиционно натоварения период с намаления след празниците, съобщи Bloomberg.

Продажбите в магазините, както и онлайн, са се понижили с 8,2%, след като отчетоха слабо увеличение през декември, съобщи Службата за национална статистика. Данните са по-лоши и от най-ниската прогноза на анализаторите.

продажби

Въпреки че продажбите са по-добри от спада с 18% по време на първото блокиране през април, това подчертава проблемите, които ограниченията налагат на търговците на дребно. Всички магазини за стоки, които не са от първа необходимост, бяха затворени в продължение на седмици, което засегна продажбите на дрехи и пренесе активността към мрежата.

Обемите на продажбите на дребно са били с 5,5% по-ниски от тези преди пандемията през февруари 2020 г. Трите блокади на Великобритания са стрували на индустрията 22 млрд. лири (31 млрд. долара) от загубени продажби, според британския консорциум за търговия на дребно.

Поне една пета от магазините на лондонската търговска улица Oxford Street са затворени за постоянно и няма да отворят отново след края на блокадите, според данни на New West End Company.

Сред търговците на дребно всички сектори отбелязват месечен спад в обема на продажбите през януари 2021 г., с изключение на търговците на дребно извън търговските вериги и хранителните магазини.

продажби

Делът на онлайн продажбите скочи до 35,2% през януари 2021 г. Английската централна банка коментира, че потребителите вече започват да се адаптират към блокировките.

Премиерът Борис Джонсън се надява, че бързата програма за ваксинация на населението ще позволи на магазините, ресторантите и баровете да отворят врати до лятото, увеличавайки заетостта и примамвайки купувачите. Анализът на McKinsey & Co. установи, че потребителите могат да се придържат към електронната търговия, поддържайки тази част от индустрията на 50% до 75% от пика, постигнат по време на пандемията.

Потребителското доверие остана ниско този месец, дори след като песимизмът на британците относно собствените им финансови перспективи леко отслабна, според отделно проучване на GfK.

„Положителният попътен вятър от началото на ваксинациите се сблъсква със силния насрещен вятър на безработицата, заплахата от инфлация и трудността, с която мнозина се сблъскват при осигуряването на ежедневни разходи за живот - всички сериозни проблеми, които могат да попречат на доверието на потребителите”, коментира Джо Стейтън, директор на стратегията за клиенти в GfK.

Други данни показаха, че правителствените заеми в Обединеното кралство са се повишили до 270,6 млрд. лири (378 млрд. долара) през първите 10 месеца на финансовата година, подчертавайки предизвикателствата пред министъра на финансите Риши Сунак.

Данните са последната „моментна снимка“ на икономиката, преди Сунак да обяви бюджета си на 3 март. Великобритания е изправена пред най-големия дефицит в мирно време и натискът ще се увеличи при разширяване на програмите за подкрепа заради пандемията, включително плащания, които трябва да изтекат през следващите седмици.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:56 | 14.09.22 г.
fallback