Настроенията на германските потребители се влошиха за четвърти пореден месец през февруари, тъй като удължаването на строгите блокади за овладяване на пандемията, не позволиха на германците да пазаруват и да харчат свободно, показва проучване, публикувано от Ройтерс.
Изследователският институт GfK съобщи, че индексът на потребителските настроения, базиран на проучване сред около 2000 германци, е спаднал до -15,6 пункта от ревизираните -7,5 през януари. Това представлява най-ниската стойност от юни насам, като понижението е много по-голямо от прогнозата на Ройтерс за спад до -7,9 пункта.
Канцлерът Ангела Меркел и държавните лидери се споразумяха миналата седмица да удължат мерките до средата на февруари, тъй като Германия, някога модел за подражание в борбата с пандемията, се бори с втора вълна от вируса и висок ежедневен брой на смъртните случаи от COVID-19.
По-строгите блокади, които са в сила от средата на декември, принудиха повечето магазини и училища да затворят. Ресторанти, барове и места за забавления са затворени от началото на ноември. Изследователят на GfK Ролф Буркъл заяви, че затварянето на големи части от сектора на търговията на дребно е засегнало склонността за покупки също толкова силно, колкото първото блокиране през пролетта на миналата година.
Потребителските настроения вероятно ще останат по-слаби и през март, каза Буркъл. Устойчиво възстановяване може да се очаква само след като броят на заразените намалее повече, което ще позволи облекчаване на мерките“, каза той.
"С други думи, възстановяването, на което мнозина се надяваха през тази година, ще бъде отложено", каза Буркъл.