Продажбите на дребно в Съединените щати са нараснали с 3% по време на удължения празничен сезон на пазаруване от 11 октомври до 24 декември, благодарение на свързаното с пандемията насочване към онлайн покупки, сочи доклад на Mastercard, цитиран от Ройтерс.
Онлайн продажбите в САЩ са скочили с 49 на сто през празничния сезон на 2020 г., показва докладът Mastercard SpendingPulse, подчертавайки ролята на Covid-19 в трансформацията на навиците за пазаруване на потребителите.
Празничният сезон може да отговаря за по-голямата част от годишните продажби на някои търговци на дребно. Здравната криза пък накара редица играчи, като Walmart и Target, които бяха изправени пред ограничения в капацитета на някои магазини, да пуснат по-рано своите промоции.
Онлайн продажбите в празничния сезон са достигнали 19,7% от общите продажби на дребно тази година, сочи докладът.
Националната федерация на търговците на дребно изчисли, че броят на хората, които са пазарували само онлайн, е нараснал с 44% по време на празничния уикенд, включващ Деня на благодарността, докато в много магазини трафикът е бил значително по-малък от обичайното.
Хората прекарват повече време у дома, където учат и работят, заради ограниченията, наложени за овладяване на новия коронавирус. Това подкрепи търсенето на продукти за домашни ремонти. Продажбите на мебели и обзавеждане за дома са скочили с 16,2%, сочи докладът.
При електрониката и уредите също отбелязват растеж през периода - с 6 на сто. За сметка на това са се свили разходите за вечери навън, пътувания и отдих, което е насърчило потребителите да правят различни покупки.