Показателят на потребителските настроения в САЩ неочаквано нараства в началото на декември, приближавайки се до най-високото ниво за годината, регистрирано през март, на фона на надеждите за скорошно масово ваксиниране за овладяване на пандемията, съобщава Bloomberg.
Индексът на Университета в Мичиган, измерващ потребителските настроения, се покачва с 4,5 пункта до 81,4 пункта спрямо месечната му стойност за ноември от 76,9 пункта. В същото време средната оценка на анкетираните от Bloomberg икономисти е за ниво от 76 пункта.
Показателят за текущите условия се покачва до 91,8 пункта, отчитайки най-високата си стойност от март насам, докато индексът на очакванията нараства с 4,2 пункта до 74,7 пункта. Перспективите на респондентите за икономиката през следващите пет години отчитат най-голям ръст в началото на декември от май 2011 г.
Показателите отразяват оптимизма около предстоящото масово ваксиниране, което трябва облекчи ограниченията за бизнеса и обществеността и ще позволи на много дейности да бъдат възобновени. В същото време продължаващото разпространение на вируса кара все повече хора да поглеждат към Вашингтон, където продължават дискусиите относно новия пакет държавни стимули.
Проучването, проведени между 23 ноември и 9 декември, показва, че макар дългосрочните възгледи за бизнес условията да се подобряват значително, нагласите на потребителите относно тяхното финансово състояние до голяма степен остават непроменени.
Докладът отразява колебанията на пазара на труда, където наемането на нови работници се забавя през ноември, а заявленията за обезщетение при безработица нарастват миналата седмица до най-високото си ниво от септември насам.
В същото време потребителите очакват цените на потребителските продукти да нараснат с 2,3% през следващата година в сравнение с ръста от 2,8%, отчетен през ноември.