Германските продажби на дребно се възстановиха повече от очакваното през октомври, което предполага, че потребителите са подкрепили цялостния растеж в най-голямата икономика в Европа преди частичното блокиране за овладяване на втората вълна от пандемията с коронавирус, съобщи Ройтерс.
Германия затвори ресторанти, барове, места за забавления и фитнес зали от 2 ноември в опит да забави разпространението на COVID-19. Училищата, фабриките и магазините остават отворени при строги условия за социално дистанциране.
Продажбите на дребно, променлив показател, често подлежащ на ревизии, са нараснали с 2,6% през октомври, съобщиха от Федералната служба за статистика. Данните последваха ревизирания нагоре спад от 1,9% през септември. Октомврийското повишение е много над прогнозите на анализатори пред Ройтерс за ръст от 1,2%.
През годината продажбите на дребно скочиха с 8,2%, надминавайки прогнозата на Ройтерс за ръст от 5,9%.
През октомври най-силно беше търсенето на мебели и домакински уреди.
Онлайн търговците на дребно продължиха да се възползват от промяната на потребителските навици със силен скок в продажбите за сметка на физическите магазини за дрехи и обувки, които претърпяха допълнителни загуби.
В сравнение с февруари, месец преди началото на пандемията в Германия, продажбите на дребно са с 5,9% по-високи, което предполага, че секторът вече е оставил кризата зад себе си.
Силните данни за продажбите на дребно последваха добрите новини за пазара на труда, според които безработицата е намаляла допълнително през ноември въпреки частичното блокиране.
Но по-песимистично проучване на потребителските настроения, публикувано от института GfK миналата седмица, предполага, че устойчивият пазар на труда няма автоматично да доведе до по-високи разходи на домакинствата в края на годината.
Икономическите институти очакват брутният вътрешен продукт на Германия да се свие с около 1% през четвъртото тримесечие след по-силен от очакваното отскок от 8,5% през третото и безпрецедентен спад от 9,8% през второто тримесечие.