Доверието на британските потребители се е подобрило леко, тъй като перспективата за разработването на ваксина за COVID-19 нараства, съобщи компанията за проучвания на общественото мнение YouGov, цитирана от Ройтерс.
Според данните индексът на потребителско доверие се е увеличил до 102,3 пункта спрямо 101,4 пункта преди месец.
„Индексът на доверието на потребителите през ноември показва, че въпреки блокирането на Англия и засилените ограничения в Шотландия доверието на потребителите се е увеличило в Обединеното кралство, макар и незначително“, казва Дарън Yaxley, директор на изследванията в YouGov.
„След новината, че три нови ваксини са показали ефективност, потребителите се чувстват по-оптимистично настроени по отношение на своите финанси и в частност цените на жилищата“, става ясно от изследването.
Като цяло потребителските настроения в Обединеното кралство спаднаха значително през последните два месеца на фона на ръста в случаите на Covid-19 в цялата страна, почти изтривайки ръстовете в доверието, регистрирани през летните месеци.
Все още британците определят като лоша перспектива за личните финанси на потребителите за последните дванадесет месеца и за следващата година.
„Хората очевидно са изнервени по отношение на личните си финанси. Това ще нанесе удар по всяко бъдещо възстановяване, защото ниското доверие е враг на възстановяването“, коментира по-рано Джо Статън от нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK.