fallback

Потребителските настроения в САЩ се подобряват през октомври

Въпреки това потребителското доверие остава далеч под нивата отпреди пандемията

18:25 | 16.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителските настроения в САЩ се подобряват в началото на октомври до седеммесечен връх на фона на по-позитивната икономическа перспектива, въпреки че доверието остава доста под нивата отпреди пандемията, съобщава Bloomberg.

Индексът на потребителските настроения на Университета в Мичиган за октомври, който предоставя моментен поглед на условията, се повишава до 81,2 пункта спрямо отчетените през септември 80,4 пункта. Това е над средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, които очакваха стойност от 80,5 пункта.

През февруари индексът достига 101 пункта, което е най-високата стойност от 2004 г. насам. 

Индикаторът за текущите условия отчита спад до 84,9 пункта, докато мярката за потребителските очаквания нараства до 78,8 пункта.

Въпреки че показателят сигнализира, че песимизмът относно бъдещите условия постепенно започва да намалява, възгледите за условията за закупуване на трайни стоки се влошават, сочейки за малко по-малък апетит към големи покупки преди празничния сезон. В допълнение към това, разликата в настроенията между демократите и републиканците остана голяма.

Тъй като пандемията от коронавирус все още не може да бъде овладяна в САЩ и преговорите в рамките на Конгреса за допълнителни държавни стимули са намират в задънена улица, икономическото възстановяване и пазарът на труда се изправят срещу насрещни ветрове, с които ще трябва да се пребори победителят от предстоящите президентски избори на 3 ноември.

„Забавянето на растежа при заетостта, ръстът в броя на инфекциите с Covid-19 и липсата на допълнителни федерални помощи накараха потребителите да бъдат по-загрижени относно настоящите икономически условия“, коментира ситуацията анализаторът Ричард Къртин.

Проучването на Университета в Мичиган също показва, че очакванията за нивото на инфлацията остават относително непроменени. Потребителите очакват цените да се повишат с 2,7% през следващата година спрямо 2,6% през септември, докато по-дългосрочните очаквания за инфлацията описват ръст до 2,4%.

Окончателният прочит за месеца ще бъде публикуван на 30 октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:32 | 14.09.22 г.
fallback