Тоалетна хартия, тестени изделия, сапун: Благодарение на презапасяването германските търговци на дребно постигнаха най-силния ръст в продажбите си за последните почти година и половина. През февруари приходите им в сектора на храните, напитките и тютюневите изделия със 7,7 процента в сравнение със същия месец на миналата година, както съобщи Федералната статистическа служба в сряда. Най-облагодетелствани от тази тенденция са супермаркетите, чиито приходи са се увеличили с 8,3 на сто спрямо растеж от 3,5 на сто при специализираните магазини.
Скокът в търсенето от домакинствата, подготвящи се за ограничения на излизането навън и евентуална карантина, вече доведе до недостиг на тоалетна хартия в цялата страна и популяризира думата "хамстеринг" или "да трупаш като хамстер", която германците използват за паническото пазаруване. Като цяло спрямо същия месец на миналата година продажбите са скочили с 6,4 на сто с отчитане на сезонните фактори, изпреварвайки значително очакванията на анализаторите за увеличение от едва 1,5 на сто. Отчетено на месечна основа, февруарските продажби са нараснали с 1,2 на сто.„Причината беше увеличеното търсене на стоки за ежедневни нужди“, обясни управляващият директор на индустриалната асоциация HDE Щефан Гент пред Handelsblatt. „Търговията с хранителни стоки отчита явен плюс“. Това се дължи и на факта, че февруари е имал един работен ден в повече спрямо преди година. Експертите смятат, че търговията на дребно ще понесе сериозни поражения в бъдеще, тъй като много магазини трябваше да затворят в борбата срещу вируса. "Март и април вероятно ще бъдат катастрофални. Много магазини вече не генерират значителни продажби", казва Ролф Бюркъл от GfK пред Ройтерс. „Това не може да бъде компенсирано и от интернет бизнеса“.
Данните за търговията на дребно са сред малкото добри новини за най-голямата европейска икономика, която се очаква да изпадне в рецесия тази година, засегната от пандемията. И продажбите на нехранителни продукти също рязко са нараснали - с 5,6 на сто спрямо февруари миналата година, отчетено в реални стойности. Онлайн услугите и доставките бележат високи резултати с повишение на приходите от 11 на сто спрямо февруари 2019 година.