Продажбите на дребно в САЩ са спаднали през февруари с най-много за последната една година, което показва, че основният двигател на американската икономика, потребителските разходи, са започнали да се забавят, дори преди мерките за ограничаване на коронавируса да започнат да оказват влияние върху икономиката, информира Bloomberg.
Стойността на общата търговия на дребно е намаляла с 0,5% на месечна база след увеличение с 0,6% през януари, показаха данните на Министерството на търговията, публикувани във вторник.
Продажбите от т.нар. „контролна група“, които някои анализатори разглеждат като по-надежден показател за основното потребителско търсене, са останали непроменени в сравнение с предния месец.
Докладът предполага, че потребителите вече са започнали да намаляват, преди разпространението на коронавируса в САЩ да започне да се ускорява. Продажбите от хранителните магазини са отчели спад от 0,1% след понижение с 0,2% през миналия месец, показа докладът.
От март нататък данните вероятно ще покажат значителни понижения в много категории, тъй като магазините за конференциите, ресторантите и спортните зали затварят врати в цялата страна.
Разходите, направени при автомобилните дилъри, са спаднали с 0,9%. С изключение на автомобилите и бензина, продажбите на дребно са регистрирали спад от 0,2% на месечна база.