Търговците на дребно в Германия са повишили продажбите си през януари след спада от предходния месец, информира Ройтерс, позовавайки се на официалните данни, публикувани в сряда. Това предполага, че частното потребление поддържа растежа в най-голямата икономика в Европа в началото на тази година.
Продажбите на дребно са нараснали с 0,9% на месечна база след понижението от 2,0% през предходния месец, показват данни на Федералната статистическа служба. Въпреки това показателят отчита по-слабо от очакваното увеличение от 1%.
На годишна база продажбите на дребно са се увеличили с 1,8% в реално изражение след повишение с 1,7% през декември, показват данните.
Продажбите на дребно на храни, напитки и тютюневи изделия през януари 2020 г. са се повишили в реално отношение с 1,0%, а в неноминално - с 3,2% в сравнение с януари 2019 г. Реалните продажби на супермаркети, хипермаркети и пазари са нараснали с 0,9% в реално, и с 2,9% в номинално отношение спрямо същия месец на предходната година. Съответно специализираната търговия на дребно с хранителни стоки е реализирала ръст от 2,1% в реално изражение и 5,1% в номинално отношение. Продажбите на дребно с нехранителни стоки през януари 2020 г. са били с 2,2% по-високи в реално изражение и с 2,8% в номинално изражение в сравнение със същия месец на предходната година. Най-големият ръст на продажбите е постигнат от бизнеса с интернет и пощенски доставки.
Цифрите показват, че разходите на домакинствата в Германия са останали стабилни, подпомогнати от рекордно високата заетост, солидното увеличение на заплатите и умерената инфлация. Въпреки това анализаторите смятат, че коронавирусната епидемия може да отслаби вътрешното търсене през следващите седмици.
Проучване, чиито резултати бяха оповестени през миналия месец, показа, че доверието сред германските потребители се е влошило слабо, тъй като опасенията, че коронавируса може да допринесе за икономическото забавяне на страната, са направили германците по-малко склонни да харчат.