fallback

Настроенията на бизнеса в японския сектор на услугите се повишават през ноември

През октомври настроенията на бизнеса се намираха на едни от най-ниските си нива поради увеличението на данъка върху продажбите и опустошителния тайфун

14:24 | 09.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Настроенията в сектора на услугите в Япония са се подобрили през ноември, възстановявайки се от най-ниските си нива от години насам, отчетени през предходния месец заради повишението на данъка върху продажбите на дребно и опустошителния тайфун, който удари страната, информира Ройтерс.

Проучване, направено сред таксиметрови шофьори, служители в хотелиерството и ресторантьорския персонал - наричани „наблюдатели на икономиката“ заради близостта им до потребителите и търговията на дребно - показа, че увереността им за настоящите икономически условия е нараснала с 2,7 пункта до 39,4 от 36,7 пункта, отчетени през октомври.

През октомври властите в Япония повишиха данък върху продажбите до 10% от 8%, а претърпяния мощен тайфун оказа негативни влияние върху настроенията на потребителите и бизнес активността. Кумулативно тези два фактора понижиха индекса на настроенията през месеца до най-ниското му ниво от май 2011 г. насам.

Индексът на перспективите, който показва нивото на увереност в бъдещите условия, се е повишил с 2,0 пункта до 45,7 пункта през ноември от 43,7 пункта, отчетени през октомври.

Ниво на показателя над 50 пункта показва оптимизъм, докато такова под 50 - песимизъм.

Индексът показа, че „темпът на възстановяване е бавен в последно време и все още отчитаме някои реакционни спадове, причинени от повишеното търсене преди увеличението на данъците“, заяви правителството на страната.

„Темпът на спад в продажбите се е забавил в сравнение с преди три месеца. Въздействието от увеличението на данъка върху продажбите намалява сравнително “, казва участник в проучването, работещ в ресторант.

Друг участник от универсален магазин заявява: „Изминаха около два месеца от увеличението на данъка върху продажбите, но влиянието му все още се проявява при продажбите на бижута, козметични стоки и дрехи.“

Забавянето на глобалното търсене също се отрази върху настроенията на бизнеса.

„Търсенето от чужбина остава ниско, трудно е да се очаква продажбите да се увеличат“, заявяват представители на сектора на машиностроенето.

„Вероятно е повишаването на данъците да е направило потребителите по-пестеливи“, казва Йошики Шинке, главен икономист в Dai-ichi Life Research Institute.

„Икономиката през четвъртото тримесечие може да се свие повече от очакваното, тъй като потребителските разходи и заводското производство са слаби“, добавя той.

Японският кабинет одобри през миналата седмица фискален пакет в размер на 122 милиарда долара за подкрепа на икономиката на фона на чуждестранни рискове и с желание за поддържане на бизнес активността след приключването на Олимпийските игри в Токио, които ще се проведат през 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:12 | 11.09.22 г.
fallback