Секторът на услугите в Китай показва признаци на възстановяване през ноември, като индустрията се отдръпна от 13-месечното дъно, достигнато през октомври, въпреки постоянните притеснения за икономиката, съобщава Financial Times.
Индексът на Caixin-Markit, измерващ бизнес активността, се повишава до 53,8 пункта спрямо 50,8 пункта, отчетени преди месец. По този начин показателят достига 5-месечен връх. Китайският общ PMI индекс, който покрива както производството, така и услугите, отчете ръст до 51,9 пункта, възстановявайки се от 28-месечното си дъно през октомври, когато показателят бе 50,5 пункта.
Данните за услугите следват и положителните оценки от миналата седмица, които показаха, че китайският производствен сектор е отскочил рязко до двегодишен връх през ноември. Индексът на мениджърите по поръчките в сектора на промишлеността на агенция Caixin, който се фокусира върху по-малките и частни компании, публикуван в понеделник, също показа, че условията за бизнеса остават в по-голямата си част добри.
„Наблюдаваме известно свиване на маржовете на компаниите, като от друга страна и очакванията на доставчиците на услуги се влошават за следващите 12 месеца", коментира Джъншън Джун, директор Макроикономически анализи в CEBM Group.
Новите поръчки в сектора на услугите се увеличиха най-силно от юни насам, макар че поръчките за износ растат слабо, докато заетостта се повишава за втори пореден месец, отбелязват от tradingeconomics.com.
В проведеното проучване сред китайските фирми много от тях са изразили загриженост за потенциала на бъдещето търсене от страна на клиентите и силната конкуренция.
Търговската война е един от факторите, които се отразяват на китайската икономика през тази година и сега се възлагат известни надежди, че има път за решаване на този конфликт, след като Китай и САЩ се договориха в Аржентина през уикенда по време на срещата на Г-20 да не си налагат допълнителни мита за поне 90 дни, докато двете страни провеждат разговори за решаване на съществуващите им спорове.