Британските потребители се оживиха леко през октомври след слабите данни, които се наблюдаваха през изминалия месец поради липсата на доверие в икономическото развитие на страната, съобщава Ройтерс.
По данни на Британския консорциум на търговците на дребно общите разходи в ритейл сектора през октомври са се повишили с 1,3% спрямо година по-рано след ръст с 0,7% през септември, което беше и най-слабият им темп на повишение спрямо година по-рано.
Според компанията за картови разплащания Barclaycard потребителските разходи са се увеличили с 4,4% през последния месец след забавянето през септември до петмесечно дъно от 3,9%.
„Разходите за преживявания дадоха положителен тласък на общите разходи през октомври, тъй като потребителите са се хранили повече навън и са си закупували билети за различни събития и представления“, коментира директорът Barclaycard Есме Харуд.
Продажбите на билети са били с една пета по-високи спрямо октомври 2017 г., най-вече заради филмите "Venom" и "A Star is Born" и провеждащия се през следващата година музикален фестивал Glastonbury.
От Британския консорциум на търговците на дребно обясниха още, че по-хладното време през октомври е накарало някои купувачи да пазаруват зимни дрехи, но очакванията за отстъпки по време на „Черния петък“ през ноември е отложил част от покупките,
От Barclaycard посочиха, че доверието на потребителите в икономиката е най-ниското си ниво от юли 2017 г., което отразява "продължаващата икономическа и политическа несигурност".
Премиерът Тереза Май все още не е постигнала споразумение за излизането на Великобритания от Европейския съюз през март 2019 г. Ако не бъде сключена сделка, бизнесът се опасява от смущения във веригата за доставки и забавяне на вноса на стоки във Великобритания.