За компаниите за залагания и заведения резултатите от мачовете от продължаващия един месец турнир по световно първенство в Русия вероятно ще окажат известно влияние върху финансовото им представяне.
Докато букмейкърите биха се възползвали от поредица вълнуващи и завързани мачове, то прекалено много победи за отборите фаворити, като Бразилия, Германия и Испания, биха им донесли загуби.
Колкото по-дълго Англия остане в турнира, толкова по-добре ще е за британските оператори. Ако Австралия изненада, очаквайте тласък за местните пицарии Dominos. И доставчикът на екипите за печелившия отбор вероятно също ще се възползва.
Ето кръг от сектори и фирми, които вероятно ще бъдат засегнати:
Пряко предаване онлайн на световното по футбол в Русия
Световната купа 2018 може да увеличи оптимизма на Twitter (#TWTR), тъй като социалната мрежа трябва да регистрира повече трафик и приходи от реклама.
В крайна сметка спортните фенове предпочитат социалната мрежа Twitter, за да обсъждат и следват спортни събития на живо. Основна причина да бъдете положително настроени за акциите е партньорството с Fox Sports, за да покаже най-важното от Световното първенство в почти реално време.
Източник: admiralmarkets.bg
Турнирът може да осигури и ръст на трафика за Akamai Technologies (#AKAM), който помага на клиентите да доставят съдържание по интернет, както и за телевизионни и телекомуникационни компании, които предоставят предаване в реално време за мобилни потребители.
Сайтове за онлайн залагания ще спечелят от световното по футбол в Русия
Световната купа ще осигури плодородна почва за букмейкъри като Уилям Хил (#WMH) в надпреварата за набиране на онлайн клиенти. Най-вероятно основното влияние върху краткосрочните финансови резултати ще бъде резултатът от самите мачове. Ако любимата Бразилия вдигне трофея на 15 юли, букмейкърите биха могли да бъдат оставени с тежки пасиви. Тъй като повечето големи публично търгувани компании за залагания са базирани в Обединеното кралство, победата на Англия също ще се окаже скъпа. Големите изненади могат да увеличат цената на техните акции.
Световното първенство обаче може да има краткосрочен негативен ефект за индустрии като казината, които ще загубят, тъй като вниманието и парите на комарджиите са насочени другаде.
Заведения и ресторанти
Барове в страни, чиито отбори преминават към по-късните етапи на турнира, могат да спечелят от приемането на множество празнуващи фенове. Разочарованието причинено от ранно напускане вероятно ще има обратния ефект. Световното първенство по футбол може да се превърне в благодат за британските пъбове като Greene King (#GNK), особено ако победите на Англия се натрупат.
Производителите на спортна екипировка
Производителят на екипите на спечелилия отбор може да очаква краткосрочен тласък от продажбите на фланелки. На последната Световна купа през 2014 г. Adidas (#ADS) продаде повече от 8 милиона фланелки, включително 2 милиона в цветовете на победителя - Германия. В Русия Adidas облича 12 от 32-та отбора, сред които постоянни фаворити като Аржентина, Испания и Германия, докато основнияt конкурент Nike (#NKE) осигурява екипировката на 10 отбора, включително Бразилия, Португалия и Франция. Puma (#PUM) пък доставя екипите на Сърбия, Швейцария, Уругвай и Сенегал.