fallback

Потребителското доверие в САЩ постигна изненадващ ръст през април

Стойностите са вторите най-високи от 2000 г. насам

20:27 | 24.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в САЩ изненадващо нарасна през април, достигайки до вторите си най-високи стойности от 2000 г. насам, след като американците показаха повече оптимизъм както за настоящите икономически условия, така и за бъдещите прогнози, показват данни на базираната в Ню Йорк неправителствена организация Conference Board, цитирани от Bloomberg.

По-голям дял от респондентите са посочили, че очакват през следващите шест месеца да направят по-голяма покупка за домакинството като автомобил или електроуред. В същото време рекордните 7,8% от хората са заявили, че планират да си купят ново жилище. Това е добра новина както за потребителските разходи – най-голямата част от икономиката, така и за цените на жилищата в САЩ.

Индексът на потребителско доверие е достигнал 128,7 пункта този месец от 127 през март. Краткосрочните очаквания на потребителите също се подобряват, като делът на тези от тях, които очакват понижение на доходите си през идните месеци се е свил до най-ниската си стойност от декември 2000 г. насам, посочва агенция Ройтерс. За април техният процент е бил 6,8% от 7,2% през март.

В същото време от данните става ясно, че показателят, измерващ разликата между хората, според които има изобилие от работни места и тези, за които намирането им е трудно, е намалял до най-ниската си стойност за три месеца – 22,9%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:48 | 09.09.22 г.
fallback