fallback

GfK измери спад на потребителското доверие в Германия

Понижението е малко по-сериозно от очакванията на пазарните анализатори

11:16 | 28.02.18 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителският климат в Германия се влошава леко през март.

Индексът за потребителския климат на GfK за третия месец се понижава с 0,2 пункта до 10,8 пункта, показват данните на базираното в Нюрнберг дружество за потребителски изследвания (GfK) при месечното проучване на 2000 потребители.

През предходния месец индексът бе на ниво от 11 пункта – най-високото равнище от 16 години насам. Пазарните анализатори очакваха малко по-слабо понижение до 10,9 пункта, предава Ройтерс. 

Индексът за икономическите перспективи спада през февруари с 8,8 пункта до 45,6 пункта. В същото време очакванията за личните доходи се понижават с три пункта до 53,8 пункта – първото понижение от три месеца насам. Индексът за склонността на потребителите да харчат се снижава с 4,1 пункта до 56,3 пункта.

„Политическите сътресения около образуването на стабилно и устойчиво правителство в Берлин може да са разтревожили потребителите", заяви експертът на GfK Ролф Бюркл.

„Въпреки тази спънка потребителският оптимизъм сред германските граждани остава на високо ниво", твърди специалистът.

Анализаторската компания предупреждава за някои рискове, свързани с търговската политика на САЩ и мудния напредък при преговорите за Brexit. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:45 | 13.09.22 г.
fallback