fallback

Потребителското доверие в Германия се подобрява до най-високото ниво от 2001 г.

Основната причина за добрите данни остава изключително добрата ситуация на пазара на труда

10:29 | 29.08.17 г.

Потребителското доверие в Германия се подобрява: индексът на компанията за маркетингови проучвания GfK за нагласите на населението през септември се повишава с 0,1 пункт до 10,9 пункта. Това е пети пореден ръст и най-високото ниво от октомври 2001 г.

Като цяло обаче докладът отправя смесени послания. 

След като индексът за икономическите перспективи растеше от април насам, измерителят се понижава през август с 14,2 пункта до 30,4 пункта. Все пак той остава на сравнително добро ниво.

Очакванията за личните доходи обаче покоряват нов рекорд. Показателят расте с 0,5 пункта до 61,4 пункта, което е пето поредно повишение и най-високата стойност след обединението на Германия.

Основната причина за добрите данни остава изключително добрата ситуация на пазара на труда. Германците са по-склонни да рискуват при финансови инвестиции, както и да правят големи покупки, включително свързани с кредити.

Индексът за склонността на потребителите да харчат компенсира през август загубите от юли. Показателят расте с 3,3 пункта до 58,1 пункта. От друга страна, склонността към спестяване остава много ниска.

GfK потвърждава прогнозата си от началото на годината, че реалното потребление през 2017 г. ще нарасне с 1,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:14 | 09.09.22 г.
fallback