Потребителското доверие в САЩ се повишава трета поредна седмица, тъй като американците са далеч по-уверени за състоянието на икономиката в сравнение с началото на годината. Това показва индексът на Bloomberg Consumer Comfort Index
За седмицата до 6 ноември показателят се повишава от 44,6 до 45,1 пункта.
През последните три седмици измерителят се повишава с 3,8 пункта, което е най-резкият ръст за такъв период от октомври 2015 г.
Индексът за възгледите за икономиката се повишава от 36,9 до 37,7 пункта, което е най-високото ниво от 17 януари тази година.
Показателят за личните финанси отчита повишение от 57,5 до 58,5 пункта.
Bloomberg коментира, че изглежда америкаците вече насочват поглед отвъд изборите и може да се очаква повишение на разходите на домакинствата. Затягането на трудовия пазар започва да насърчава повишенията на заплатите, което е необходимо, за да се даде импулс на разходите. Те от своя страна трябва да доведат до икономически растеж.
Потребителската увереност сред американците, които печелят под 50 хил. долара годишно, също се подобрява - до най-високо ниво от април 2015 г.
Нагласите сред хората над 65-годишна възраст се повишават до 9-годишен връх, а тези сред безработните растат до най-добрата стойност от август 2007 г., показват още данните на Bloomberg.