Шокът след референдума за Brexit може и да е започнал да притеснява германския бизнес, но не и потребителите в най-голямата европейска икономика. Индексът на потребителското доверие на компанията за маркетингови проучвания GfK записва неочакван ръст до 10,2 пункта през август, което е най-високата стойност от юни миналата година, съобщава Financial Times.
Икономическите очаквания се влошават по-бавно, отколкото през юни, и има голям скок в очакванията за доходите, които миналия месец се понижиха. Освен това има умерено подобрение в склонността на германците да купуват.
Експертите от GfK посочват, че потребителският климат „изглежда е напълно издръжлив на увеличената несигурност след референдума за Brexit и на повишените опасения след терористичните атентати в германската провинция Бавария.
Резултатите от проучването подсказват, че повишението в потребителските разходи тази година ще възлезе на 2%.
Клаус Вистесен, главен икономист за еврозоната в Pantheon Macroeconomics, обаче предупреждава, че някои от детайлите в доклада не вдъхват толкова доверие, колкото доброто представяне на основния индекс.
Сравнително добрите новини слагат край на седмица, която беше необичайно лоша, що се отнася до икономическите индикатори в страната. Индексът на мениджърите по поръчките (PMI) на Markit показа, че бизнес активността във федералната република се е забавила от 55,3 пункта през юли до 54,4 пункта през август, което беше двумесечно дъно.
Индексът на мюнхенския институт за икономически изследвания за бизнес климата в германската индустрия и търговия Ifo пък падна до 106,2 пункта през август от 108,3 пункта през юли.