Продажбите на дребно във Великобритания се свиват през юни заради слабо търсене на дрехи, показва проучване на британския Консорциум на търговците на дребно и одиторската компания KPMG, цитирано от BBC.
Понижението е с 0,5% през миналия месец, като данните са изгладени и премахват динамиката от новосъздадените или затворените магазини.
Според Хелън Дикинсън, главен изпълнителен директор на консорциума, е прекалено рано да се каже дали потребителите са били повлияни от резултатите от референдума. Предполага се, че дъждовното време е понижило ентусиазма за пазаруване сред британците.
„Въпреки че последиците от вота за Brexit може да се отразят на потребителското доверие, търговците на дребно ще се надяват очакваната топла вълна и отпуските да са достатъчни, за да върнат купувачите в магазините“, казва Дейвид Маккоркюдейл, директор на звеното за търговия на дребно в KPMG.
През май потребителските разходи се повишиха с 1,4%, а продажбите записаха ръст от 0,5 на сто.
На годишна база продажбите на дребно записват 0,2% ръст, но повишението се забавя в края на месеца.
ВВС припомня, че непосредствено след вота за Brexit беше отчетен най-резкият спад в потребителското доверие в Обединеното кралство от 20 години. Компанията за пазарни проучвания GfK посочи, че 60% от потребителите очакват икономическата ситуация в страната да се влоши през идните 12 месеца.