Потребителското доверие в Германия ще се влошава трети пореден месец през ноември, сочат предварителните данни на компанията за маркетингови проучвания GfK. Индексът за ноември се понижава до 9,4 пункта, след като през октомври стойността му беше 9,6%. Резултатът съвпада с прогнозата на икономистите, анкетирани от Wall Street Journal.
GfK използва три подиндекса – всеки от тях за актуалния месец – за да получи резултата за потребителското доверие през идния месец. През октомври подиндексът за икономическите очаквания се понижи рязко до -2,9 пункта от 6,4 пункта през септември. Спадът беше за пети пореден месец, но стойността беше негативна за пръв път от май 2013 г., припомня MarketWatch.
„Както и през миналия месец, икономическите очаквания намаляват значително, изглежда в резултат на притесненията, създадени от бежанската криза“, обяснява GfK. Тенденцията за влошаване отразява тревогите в Германия, че ситуацията на трудовия пазар ще се влоши през идния месец, като 44% от респондентите очакват безработицата да се повиши или да се повиши значително през идните няколко месеца.
70% от анкетираните, които очакват ръст на безработните, смятат, че бежанската вълна стои в основата на техните опасения. Същевременно германските потребители не смятат, че скандалът с Volkswagen представлява риск за трудовия пазар.
Очакванията на населението във Федералната република за доходите му остават непроменени – на ниво 47,7 пункта, но готовността за покупки пада от 50,4 до 45,9 пункта.