fallback

Потребителското доверие във Франция расте изненадващо

Въпреки неочакваното увеличение обаче барометърът е под своята дългосрочна средна стойност от 100 пункта

14:28 | 25.09.15 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителското доверие на французите е на най-високата си стойност от почти осем години въпреки рекордната безработица, предава Ройтерс.

Барометърът на потребителското доверие се покачи през септември изненадващо с три пункта до 97 пункта до нива, невиждани от октомври 2007 г., обяви статистическата служба INSEE. 

Анкета на Ройтерс сред икономисти очертаваше стагнация.

Въпреки неочакваното увеличение обаче барометърът е под своята дългосрочна средна стойност от 100 пункта, която не е достигана от началото на световната финансова криза през септември 2007 г.

Както разкрива проучването на статистическия институт, потребителите отново оценяват по-добре собственото си финансово състояние и са готови отново да осъществяват по-скъпи покупки.

Французите изпитват в момента облекчение от спада на цените на енергийните ресурси. Втората по големина след Германия икономика в еврозоната обаче в момента не расте. През пролетта бе отчетена стагнация на брутния вътрешен продукт. Страната страда от рекордна безработица. Президентът Франсоа Оланд се ангажира с понижаването на безработицата през миналата година, но засега тази цел му убягва. Броят на безработните лица се е увеличил през август с 20 хил. до 3,570 млн. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:24 | 21.08.22 г.
fallback