Гръцката криза повлече със себе си доверието сред германските потребители. Очакванията им ще се влошат минимално през юли, като това ще се случи за пръв път от октомври 2013 г. Това издават резултатите от последното месечно проучване на маркетинговата група GfK, предава MarketWatch.
Предварителният индекс на GfK за потребителското доверие спада до 10,1 пункта през юли от 10,2 през юни, като се разминава с малко с очакванията на анкетираните от The Wall Street Journal икономисти за 10,2 пункта.
Според GfK фалит на Гърция и изход от еврозоната, които преди се считаха за малко вероятни, сега изглеждат като доста реалистични сценарии.
„Предходните неуспешни опити за намиране на решение за дълговата криза в Гърция, както и приближаващият фалит на страната, сега изглежда подкопават икономическите перспективи на германските потребители“, гласи докладът на GfK.
Според компанията това увеличава опасенията сред потребителите в Германия, тъй като последиците от евентуално напускане на Гърция към този момент не могат да се предвидят.
GfK използва данни от текущия месец, за да опита да предскаже данните за следващия. Поглеждайки един от трите подиндекса на компанията, икономическите очаквания спадат рязко до 24,9 пункта през юни от 38,3 през май.
Влошените възприятия за икономиката изглежда не се отразяват на подиндекса на потребителските доходи, тъй като през юни показателят расте до 57,2 пункта от 52 през май, което е нов рекорд от обединението на Германия насам.
Третият подиндекс – склонност за покупки – намалява до 57 пункта от 62,6, отчетени през предходния месец. Въпреки това той остава на изключително високо ниво.