Продажбите на дребно във Великобритания са отчели оптимистичен ръст от 4,7% през март в сравнение със спада от 0,3% през същия месец на миналата година, показаха последните данни на British Retail Consortium (BRC) от вторник.
Докладът показа още, че продажбите на храни са нараснали с най-силния си темп от юли 2013 г. насам, а онлайн продажбите на нехранителни продукти също са се увеличили значително.
Коментирайки цифрите, генералният директор на BRC Хелън Диксън каза, че "търговците на дребно могат да бъдат удовлетворени от действията на потребителите, но е важно да се отбележи, че данните са засегнати от липсата тази година на Великден през март".
Според Дейвид Маккоркдейл, анализатор в KPMG, "ефектът на дефлацията продължава да тежи на сектора, като супермаркетите могат да продават повече, но стоят на едно място... Търсенето определено върви в правилната посока, но има дълъг път преди продажбите на храна, например, преминат отново на положителна територия".
"Всяко възстановяване на продажбите на дребно е изградено върху доверието на пазара, но несигурността около изхода от изборите продължава да хвърля сянка върху дългосрочно възстановяването на сектора. Ако резултатът буди тревога и объркване, това може да е фактор, който да задушава потребителските разходи", добави той.