fallback

Продажбите на дребно в САЩ спадат с 0,9% през декември

Отстъплението в потребителското търсене е най-значителното от близо година насам

17:31 | 14.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на дребно в САЩ са спаднали през декември с най-значителния си темп от близо година, отразявайки по-широкото отстъпление, което може да накара икономистите да понижат прогнозите си за растежа.

Спадът от 0,9%, който е най-големият от януари 2014 г., последва ръста от 0,4 на сто през ноември според данните на Министерството на търговията, цитирани от Bloomberg. Отстъплението е почти двойно спрямо най-песимистичната оценка сред анкетираните по-рано 87 икономиста. Средната прогноза на анкетираните от Bloomberg експерти бе за понижение от 0,1%. Оценките варираха от спад от 0,5% до увеличение от 0,7%.

Данните, които са използвани във формирането на брутния вътрешен продукт и изключват някои категории, като например хранителните услуги, автомобилите и други, отчетоха спад с 0,4 на сто – най-лошото представяне от януари 2014 г. Месец по-рано, през ноември, бе отчетен ръст от 0,6 на сто.

Друг доклад на Министерството на труда на САЩ показа най-големия спад в цените на вноса през последните шест години през декември – с 2,5% на месечна база. Същевременно цените на останалите стоки, закупени в чужбина (без горивата), спаднаха с 0,1% за месеца.

По-ниските цени на горивата са окуражили потребителите да закупуват нови превозни средства, което е подкрепило производители като Ford Motor Co и General Motors Co. Според данните на Automotive Group продадените леки автомобили през изминалото тримесечие са били 16,7 млн.

Американският брутен вътрешен продукт нарасна с годишен темп от 5% през последното тримесечие на 2014 г., за да отбележи най-значителното си покачване от третото тримесечие на 2003 г. насам.

Според данните на Министерството на търговията по-голямата част от растежа се е дължал на домакинствата, чиито разходи са се покачили с 3,2% – по-бързо, отколкото в предишните три тримесечия. Бизнес инвестициите са били с втория най-голям принос за разширяването. Фирмите са изразходвали повече средства за строителство и съоръжения, а също така са увеличили вложенията си в интелектуални продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:16 | 11.09.22 г.
fallback