fallback

Потребителското доверие в САЩ изкачи 8-годишен връх през декември

Сред основните причини са ръстовете при работните места и заплатите, които бяха разпространени във всички подгрупи на населението

08:23 | 24.12.14 г.

Потребителското доверие в САЩ е изкачило близо 8-годишен максимум през декември на фона на по-евтиния бензин и по-добрите перспективи през трудовия пазар, показа публикувано във вторник проучване.

Докладът на Мичиганския университет и Thomson Reuters съобщи, че общият индекс на потребителските настроения е достигнал 93,6 пункта – най-високото ниво от януари 2007 г., пише Ройтерс.

Pезултатът надхвърли публикуваните месец по-рано 88,8 пункта, но остана леко под предварителната оценка от 93,8 пункта. Средната прогноза в анкетата на Ройтерс бе за ниво от 93,5 пункта.

"Потребителите имат най-благоприятните дългосрочни перспективи за икономиката на страната през последното десетилетие", каза Ричард Къртин, ръководител на проучването. "Важно е, че през 2014 г. ръстовете при работните места и заплатите бяха широко разпространени във всички подгрупи на населението", изтъкна той.

Барометърът на текущите икономически условия нарасна до 104,8 пункта от 102,7 пункта през ноември в сравнение с прогнозата за 105,1 пункта.

Измерителят на очакванията на потребителите също се покачи – до 86,4 пункта от 79,9 пункта през ноември при прогнози за 85 пункта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:18 | 13.09.22 г.
fallback