fallback

Потребителското доверие в САЩ изкачва 14-месечен връх през септември

Индексът на Мичиганския университет и Thomson Reuters отчете ръст до 84,6 пункта през настоящия месец

18:28 | 12.09.14 г.
Автор - снимка
Създател

Американските потребители са най-оптимистично настроени в последната повече от една година, показаха последните публикувани в петък данни.

Предварителният резултат за септември на индекса на Мичиганския университет и Thomson Reuters показа ръст до 84,6 пункта – най-високото ниво от юли 2013 г., спрямо окончателната оценка за август от 82,5 пункта.

Анкетираните от MarketWatch икономисти очакваха резултат за септември от 83,8 пункта основно поради ръста на капиталовите пазари и спада на цените на енергийните суровини.

Данните за потребителските нагласи са сред най-следените от икономистите, тъй като те отразяват очакванията за потребителските разходи, които пък са гръбнакът на икономиката.

По-рано в петък правителствените данни показаха, че продажбите на дребно в САЩ са се покачили през август, след като американците са закупили повече автомобили, както и редица други стоки. Ръстът достигна 0,6% спрямо ревизираните в посока нагоре 0,3% през юли според данните на Министерството на труда на САЩ.

Изключвайки, автомобилите, горивата, строителните материали и хранителните услуги, продажбите на дребно са нараснали с 0,4% през август. Информацията за юли също бе ревизирана нагоре – до 0,4 на сто. Първоначално статистиката за юли показа ръст от 0,1 на сто.

"Ние очакваме по-нататъшното подобрение в настроенията да спомогне за постепенно увеличение на потребителските разходи през втората половина на 2014 г.", заяви Генадий Голдбърг, стратег в TD Securities.

"В действителност скокът на показателите за доверието са свързани с по-силните данни за продажбите на дребно, публикувани по-рано тази сутрин", добави той.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:48 | 13.09.22 г.
fallback