fallback

Потребителското доверие в САЩ се забави през юли

Пазарът на труда се подобрява, но потребителите виждат ръст на някои основни цени

18:22 | 18.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в САЩ спадна до 4-месечно дъно през юли заради по-ниските очаквания на потребителите за икономическите условия в страната, пише Market Watch, позовавайки се на официални данни.

Предварителните данни за показателя на Мичиганския университет и Thomson Reuters показват забавяне до 81,3 пункта, спрямо 82,5 пункта през юни на фона на средно равнище от 86,9 пункта за годината. Икономистите очакваха резултат от 83 пункта, подкрепен от подобряването на трудовия пазар.

Потребителското доверие се следи от инвеститорите, за да бъдат предвидени потребителските разходи. По-рано през седмицата правителството отчете по-високи продажби на дребно през юни, но при по-нисък темп, спрямо предходните месеци.

Влияние върху потребителското доверие оказват разнопосочните икономически данни. От една страна трудовият пазар се подобрява, като работодателите разкриват повече работни места и освобождават по-малко служители. От друга страна обаче потребителите виждат ръст на цените на някои основни продукти като храна и гориво.

„Слабият ръст на доходите ограничи разполагаемите средства на домакинствата при ниско търсене на кредити, които биха могли да компенсират“, коментира главният инвестиционен директор в Plante Moran Financial Advisors Джим Беърд.

Показателят на очакванията на потребителите спада до 71,1 пункта през юли, спрямо 73,5 пункта през юни. В същото време индексът за това как потребителите оценяват текущите икономически условия нараства до 97,1 пункта от 96,6.

Междувременно индексът на водещите индикатори се покачва с 0,3 на сто през юни, сигнализирайки, че икономиката ще продължи да се разширява, съобщава бизнес изследователската организация The Conference Board.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:55 | 12.09.22 г.
fallback