Потребителите в САЩ изглежда са забавили темпа си на пазаруване в началото на второто тримесечие след силните ръстове в предишния месец. За това загатнаха последните данни, публикувани от Министерството на търговията на САЩ във вторник, предава WBP Online.
Продажбите на дребно се покачиха едва с 0,1% през април, много по-бавно от очакваното увеличение от 0,4 на сто. Ръстът за март пък бе ревизиран до 1,5 на сто, което е най-значителното покачване от март 2010 г. насам.
По този начин за първите четири месеца на 2014 г. в сравнение със същия период на миналата година ръстът в продажбите достигна 3 на сто.
Понижената търговия бе водена от забавянето на ръста в продажбите на автомобили, които се покачиха с едва 0,6% през април. Месец по-рано разширението достигна 3,6%.
Секторът бе поставен под натиск с оглед на лошото време в Северна Америка в началото на годината. През февруари продажбите на превозни средства достигнаха 15,28 млн. коли, докато месец по-късно бе отчетено ниво от 16,33 млн. – най-високото от началото на 2007 г.
"Все още е възможно да станем свидетели на силно второ тримесечие", каза Дейвид Берсън, главен икономист на Nationwide Insurance в Кълъмбъс, щата Охайо. "Отчетохме сравнително добър растеж на заетостта. Това в крайна сметка е ключът към всичко. Икономиката става все по-силна", допълни той.
Непосредствено след представянето на данните щатският долар спечели позиции спрямо единната европейска валута. Зелените пари добавят 0,23 на сто до 1,3727 за едно евро.