Потребителското доверие в Германия изненада приятно, като нарасна до 6-годишен връх, показват последните данни на водещата маркетингова компания в страната GfK, цитирани от MarketWatch. Данните подсказват, че може би по-силното вътрешно търсене ще води напред най-голямата икономика в Европа и че еврозоната я чака по-бърз растеж тази година.
Индикаторът на GfK, който изследва бъдещите нагласи на потребителите в анкета сред 2000 немци, нарасна до 8,2 пункта за февруари от 7,7 пункта през януари. Това е най-високото му ниво от август 2007 г. насам и над прогнозата на анализаторите за спад до 7,6 пункта.
Оптимизмът за икономиката и за стабилността на трудовия пазар спомогнаха за подобряването на очакванията за доходите в Германия. С рекордно ниските лихвени проценти в еврозоната, немците спестяват по-малко и пазаруват повече, показва още проучването.
Резултатите са още едно доказателство, че германската икономика ще расте силно през 2014 г. след една по-слаба 2013 г. Данните, публикувани по-рано през месеца, показаха, че БВП на страната се е разширил само с 0,4% през изминалата година, като вътрешното търсене надделя над по-слабия износ.
Не само потребителското доверие се покачва. Германският бизнес климат достигна 2,5-годишен връх през януари. Ето защо J.P. Morgan прогнозира, че годишният растеж на немската икономика ще бъде около 3%.
Домакинствата са доста оптимистични за перспективите пред икономиката, като кореспондиращият индикатор на GfK за януари нарасна за пети пореден месец, отскачайки до най-високото си ниво от юли 2011 г.
Нагласите са, че немските граждани ще харчат повече през тази година. Очакванията за доходите се покачиха до 13-годишен връх. Склонността към пазаруване също се покачи до нива, невиждани от януари 2007 г. насам.