fallback

Потребителското доверие в Германия достигна седемгодишен връх

Подобряват се настроенията в производствения сектор на Франция

17:59 | 20.12.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в Германия през декември достигна най-високо ниво от седем години, сочат данни на GfK, цитирани от Financial Times.

Индексът, който отразява настроенията на потребителите, е нараснал до 46,1 пункта – най-високо ниво от декември 2006 г., заради очакванията, че възстановяването на еврозоната ще набере скорост през следващите месеци.

Потребителите в Германия освен това имат най-малко желание да спестяват – съответният подиндекс е на исторически минимум.

Същевременно френския статистически институт съобщи днес, че настроенията в производствения сектор са се подобрили. Индексът, изчисляван от института, е достигнал 100 пункта, което съвпада със средното му ниво в дългосрочен план.

„Зараждащата се стабилизация на някои икономики от еврозоната вероятно ще подобри перспективите пред износа и ще стимулира бизнеса да инвестира“, посочват от GfK.

"Рекордно ниските лихви са друг фактор, който допринася за това“, допълват от института.

Вчера френския статистически институт обяви, че очаква икономиката на страната да нарасне с 0,4% през последното тримесечие. Според прогнозата Франция ще избегне рецесията – през третото тримесечие брутният вътрешен продукт (БВП) на страната се сви с 0,1%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:30 | 12.09.22 г.
fallback