Увереността на потребителите в Китай продължава да расте през третото тримесечие. Домакинствата от малките градове се чувстват все по уверени във финансовото си състояние и са склонни да харчат повече в условията на плахо възстановяващата се икономика. Това сочат данни на частно проучване, публикувано днес и цитирано от MarketWatch.
Индексът на потребителското доверие за третото тримесечие е 110 пункта, запазвайки нивата си от второто и отбелязвайки ръст спрямо третото тримесечие на 2012 г., според информационната компания Nielsen. Стойностите на индекса над и под 100 обозначават съответно нива на оптимизъм и песимизъм.
„По-голяма склонност на китайските потребители да изразходват беше отчетена най-вече в градовете с по-нисък ранг и провинциалните райони, потвърждавайки резултата от усилията на държавата да увеличи доходите на домакинствата. Този резултат бе постигнат чрез предлагането на изгодни условия при закупуване на жилище и в здравеопазването, както и осигуряването на достъп до образованието в тези градове“, каза директорът на Nielsen China Патрик Дод.
Оценката на китайските потребители за личното им финансово състояние и възможности за работа остава стабилна. 43% от запитаните смятат, че сега е подходящо време за разходи, като това е най-високият процент от 2010 г насам. Подобрението отразява стабилния отскок на китайската икономика, която се разшири със 7,8% на годишна база през третото тримесечие, след 7,5-процентен ръст през второто, каза Дод.
В градовете от четвърти ранг 68% от отговорилите казват, че са уверени във финансовото си състояние, а 48% определят настоящия период като подходящ за разходи.
„Урбанизацията е една от стратегическите цели пред уравновесяването на китайската икономика и това ни кара да вярваме, че импулсът ще продължи и за в бъдеще“, добави Дод.