fallback

Италианското потребителско доверие се повиши през август

Бизнес доверието във френския производствен сектор също отчита силно подобрение през месеца

14:10 | 29.08.13 г.

Потребителското доверие в Италия продължи да се повишава и през август, достигайки 98,3 пункта от ревизираните в посока на повишение 97,4 пункта през юли при първоначално обявени 97,3 пункта, съобщиха от италианския статистически институт Istat, цитирани от MarketWatch.

Това е нов най-добър резултат за повече от година, отчитат от агенцията.

Подемът се дължи главно на нарасналото доверие в общата икономическа обстановка в третата по големина икономика в еврозоната, което вече е на най-високото си ниво от началото на 2010 г., но също така и на подобрените перспективи пред домакинствата, твърдят от Istat.

Предвижданията за пазара на труда обаче са се влошили в известна степен, като почти един от всеки четирима анкетирани очаква „силно нарастване“ на нивото на безработица, добавят от статистическото ведомство. Макар че правителството очаква запазващата се вече 8 тримесечия рецесия да отслабне и дори да бъде преодоляна, пазарът на труда в страната остава под натиск, особено за навлизащите в редиците на работната сила.

Нарастването на потребителското доверие е почти повсеместно в отделните региони на страната, особено в индустриалния северозапад, но в по-бедната южна част се отчита влошаване, коментират от института.

Въпреки по-оптимистичните си нагласи италианците са все по-малко склонни да купуват стоки за дълготрайна употреба, отдавайки предпочитания на спестяването на средства, сочат данните.

Междувременно френското статистическо бюро Insee съобщи, че доверието на предприемачите в производствения сектор на страната също се  подобрило през август на месечна база.

Бизнес доверието в производствения сектор е нараснало до 98 пункта през този месец от 95 пункта през юли.

Резултатът надхвърли и очакванията на анализатори, анкетирани от Wall Street Journal, за подобряване на доверието до 96 пункта. Той обаче се запазва под дългосрочната средна стойност от 100 пункта.

Това е четвърти месец на повишаване на доверието на бизнеса след 3 поредни месеца на спад, отчитат от Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:53 | 14.09.22 г.
fallback