fallback

Италианското потребителско доверие е на 15-месечен връх

Потребителите са по-оптимистично настроени за икономиката на фона на плановете за намаление на данъци и насърчаване на заетостта

22:03 | 24.06.13 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителското доверие в Италия е нараснало през настоящия месец, след като потребителите са по-оптимистично настроени за икономиката на фона на плановете на премиера Енрико Лета за намаление на данъци и насърчаване на младежката заетост, съобщава Bloomberg. Индексът на доверието се е повишил през юни до 95,7 пункта от ревизираните 86,4 пункта през май – най-високото ниво от март 2012 година. Икономисти, запитани от агенцията, очакваха 86,2 пункта.

Премиерът Лета се опитва да ускори икономиката, която се бори с последиците от строгите мерки за икономии на предшественика му Марио Монти. Лета замрази плащането на имотния данък, дължим през този месец, и даде сигнал, че може да намали налозите върху трудовите доходи. Третата по големина икономика в еврозоната се сви през първото тримесечие, като потребителските разходи намаляха с 0,3%. Безработицата през април достигна най-високото си ниво от над 36 години.

Правителството се опитва също така да отложи увеличението на ДДС през юли с поне три месеца - забавяне, което може да коства на хазната 1 млрд. евро, заяви миналата седмица зам. министърът на финансите Пиер Паоло Барета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:00 | 12.09.22 г.
fallback