Бизнес доверието в Япония е нараснало през първото тримесечие на годината, разкрива изследване на японската централна банка, цитирано от BBC.
Повишението на индекса на бизнес доверието все пак е по-слабо от очакваното и илюстрира предизвикателствата, пред които е изправен премиерът на страната Шинзо Абе в усилията си да съживи икономическия растеж.
Индексът на доверието сред големите японски производители е нараснал до минус 8 от минус 12 пункта. Негативната стойност е знак, че песимистите сред японските бизнес лидери са повече от оптимистите.
Това е първото подобно проучване след последното разхлабване на монетарната политика в Япония.
Новото японско правителство и централната банка предприеха редица мерки, за да се опитат да подкрепят вътрешното търсене и да отслабят йената.
Според анализаторите мерките са подобрили перспективите пред бизнеса и са подкрепили доверието.
„Проучването отразява очакваниятa, че по-слабата йена и мерките на правителството ще имат позитивен ефект върху икономиката“, коментира Тацуши Шикано, стратег на Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities в Токио.
Въпреки оптимистичните данни индексите на борсата в Токио останаха на червена територия.
Според изследването през предстоящата финансова година големите японски компании планират да понижат капиталовите си разходи с 2% - знак, че те не са убедени, че възстановяването на търсенето е гарантирано.
Японската централна банка (ЯЦБ) ще проведе първата си среща под ръководството на новия управител Харухико Курода по-късно тази седмица. Като резултат от срещата много анализатори очакват по нататъшни агресивни мерки в подкрепа на растежа.
През март Курода заяви, че ще направи каквото е необходимо през следващите 2 години да достигне инфлационния праг от 2%.
Япония се бори с хронична дефлация вече две десетилетия и това обезсърчава инвестициите в Страната на изгряващото слънце.