fallback

Потребителското доверие в САЩ достигна най-високо ниво от ноември 2012 г.

Потребителските разходи и доходите на американците през февруари са се увеличили

17:46 | 29.03.13 г.

Потребителското доверие в САЩ през март се е повишило до най-високо ниво от ноември миналата година, съобщи MarketWatch.

Индексът на University of Michigan/Thomson Reuters, който отразява нагласите на американските потребители, се е повишил до 78,6 пункта, след като през февруари достигна 77,6 пункта. Икономисти, анкетирани от изданието, очакваха индексът да се понижи до 73 пункта, а предварителната оценка показа ниво от 71,8 пункта.

Отчита се ръст и на подиндексите, които отразяват оценката на потребителите за личните им финанси, бизнес условията и настоящата икономическа ситуация.

„Потребителите пренебрегват сигналите на администрацията и съкращенията на публичните разходи, тъй като очакват, че заетостта ще се засили през 2013 г.“, коментира директорът на проучването Ричард Къртин.

От доклад на американското търговско министерство стана ясно, че потребителските разходи и доходите са се повишили през февруари, предаде Ройтерс.

От министерството отчитат ръст на потребителските разходи от 0,7% за месеца, като икономисти очакваха повишението да бъде до 0,6%. Нагоре са ревизирани и данните за януари – потребителските разходи са нараснали с 0,4%, а не с 0,2%, каквато беше предварителната оценка.

С отчитане на инфлацията потребителските разходи през февруари са се увеличили с 0,3 на сто, отчитат от ведомството.

Доходите през втория месец на годината са се повишили с 1,1%, след като през януари се понижиха с 3,7 на сто. С отчитане на инфлацията повишението е 0,7 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:27 | 06.09.22 г.
fallback