Германските търговци на дребно са отчели най-силен ръст на продажбите си през септември от година насам. Те са получили с 1,9% повече приходи от продажба спрямо предходния месец, показват данните на Федералната статистическа служба. Като физически обем има повишение от 1,5%, предава Ройтерс. "Това е най-голямото увеличение от юни 2011 г. насам", коментира статистик. Икономистите, анкетирани от Ройтерс, очакваха реален ръст от едва 0,3%.
В сравнение със септември 2011 г. продажбите са намалели с 0,7% в номинално и с 3,1% в реално изражение. Все пак обаче тази година месецът е с един работен ден по-кратък. Търсени са предимно текстил, облекло, обувки и кожени изделия. Продажбите на тези артикули са се повишили в рамките на една година с 4,9%.
В търговията с козметични, фармацевтични и медицински продукти обаче се наблюдава спад от 5%. Тук определена роля може би е изиграл и колапсът на някога най-голямата германска верига дрогерии Schlecker.
Шансовете за продължаване на възходящия тренд не са лоши. Потребителското настроение сред германските потребители е на най-високото си равнище от почти пет години насам, констатира асоциацията за потребителски изследвания (GfK) в своята месечна анкета.
Една от причините за това е чувствителното увеличение на заплатите. Договорените месечни доходи на работниците са се увеличили през юли с 3,2 процента в сравнение със същия месец на миналата година и по този начин отчитат най-силен ръст от октомври 2007 г. насам. Това увеличава покупателната способност, защото цените се покачват по-бавно, като инфлацията в момента е два процента.