fallback

Продажбите на дребно в Япония с най-силен спад от земетресението през 2011 г.

В основата са намалелите продажби на автомобили, след като изтече срокът за субсидиране на колите с по-висока ефективност при изгаряне на горивото

12:14 | 29.10.12 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на дребно в Япония регистрираха най-големия си едномесечен спад през септември от природното бедствие през март 2011 г., водени от намалелите продажби на автомобили, след като изтече срокът за субсидиране на колите с по-висока ефективност при изгаряне на горивото от страна на японското правителство, съобщи MarketWatch.

Макар да отчитат понижение от едва 0,4% на годишна база, спрямо август продажбите на дребно са намалели с 3,6%.

Това е и трети най-голям спад на месечна база от януари 2002 г., когато правителството започна да използва настоящия метод на изчисление на показателя, посочи представител на министерството на икономиката, търговията и индустрията на страната.

Продажбите на автомобили са намалели с 1,6% на годишна база след 11 месеца на ръст с двуцифрен процент. На месечна те отчитат четвъртия си най-сериозен спад за последното десетилетие, като по-големи спадове имаше непосредствено след земетресението и вълните цунами от 2011 г. и след изтичането на предишната правителствена програма за субсидиране през 2010 г.

Представителят на министерството посочи, че универсалните магазини са съобщили за влияние върху продажбите на дребно от териториалния спор между Япония и Китай, тъй като са регистрирани масови откази от пътувания до Япония от страна на китайски туристи, което драстично е свило покупките на стоки, освободени от мито.

Продажбите в големите вериги магазини са намалели с 1% на годишна база след корекция с промяната в броя на работещите търговски обекти, като за тях септември е шести пореден месец на спад.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 10.09.22 г.
fallback