Потребителското доверие в САЩ нарасна в началото на май до най-високото си ниво от над 4 години, след като американците останаха оптимисти за пазара на труда, сочи изследване на Университета на Мичиган, цитирано от Ройтерс.
Предварителните данни за май показват, че общият индекс на потребителското доверие се е повишил до 77,8 пункта от коригираните в посока на повишение 76,4 пункта през април при първоначално обявени 75,7 пункта. Очакванията на анализатори, анкетирани от Ройтерс, пък бяха за ръст до 76,2 пункта спрямо първоначално обявените данни за април.
Това е най-високото ниво на индекса от януари 2008 г.
Въпреки забавянето в ръста на новите работни места напоследък близо два пъти повече потребители са съобщили, че са чули за разкриване на нови работни места в сравнение със слухове за загуба на работа напоследък, сочат данни от изследването.
Дори при това положение обаче потребителите са само малко по-оптимистично настроени за спад на нивото на безработица, отколкото са били преди година, като само един на всеки четирима очаква то да се понижи до края на годината.
Като възможен предвестник за увеличаване на разходите, плановете на потребителите за закупуване на моторни превозни средства и стоки за дълготрайна употреба са се подобрили в началото на май, като 65% от анкетираните са заявили, че условията за покупки са благоприятни. Това е най-високото постигано ниво за повече от година.
„Домакинствата се чувстват по-спокойни. Това е твърде добра новина за потребителските разходи“, заяви Гъс Фоучър, старши макроикономист в PNC Financial Services в Питсбърг.
Изследването на потребителското доверие показва, че инфлационните очаквания на американците се понижават да 3,1% през април при 3,2% през март, макар че за следващия 5-10 годишен период нарастват до 3,0% от 2,9%.
„Това е добра новина за Фед. Тя им осигурява допълнително пространство за лавиране до края на годината“, заяви директорът на изследването Ричард Къртън, визирайки американския Федерален резерв.