Потребителското доверие в САЩ през декември нарасна над очакванията, достигайки 8-месечен връх, след като американците се оказаха по-големи оптимисти за пазара на труда и финансовото си положение, съобщи Ройтерс, като се позова на данни на проучване на The Conference Board Inc.
Индексът на потребителското доверие се е покачил до 64,5 пункта от ревизираните в посока към понижение 55,2 пункта през ноември при предварително обявени 56,0 пункта. Анализаторите очакваха ръст до 58,3 пункта.
Увеличаването на потребителското доверие предполага повече надежди за нарастване на потребителските разходи след умереното представяне през ноември.
Условията на пазара на труда в САЩ се подобриха през последните месеци, като нивото на безработица се понижи до 30-месечно дъно през ноември, а новите молби за помощи за безработни намаляха до най-ниското си ниво от април 2008 г.
Индексът за настоящото положение на The Conference Board достигна връх след септември 2008 г., нараствайки до 46,7 пункта от 38,3 пункта през ноември.
Индексът на очакванията също печели територии, повишавайки се до 76,4 пункта през декември от 66,4 пункта през предходния месец.
„Потребителите са по-оптимистично настроени, че условията за бизнес, перспективите пред заетостта и собственото им финансово положение ще се подобряват“, се посочва в съобщението на компанията. „Макар че потребителите приключват годината в донякъде по-весело настроение, твърде рано е да се каже дали положителният резултат е следствие от предишните понижения на индексите или значима промяна в нагласите“, добавят оттам.