Продажбите на дребно във Великобритания са отбелязали изненадващо увеличение през октомври. Нагласите сред икономистите бяха, че ще бъде отчетен спад, но множеството разпродажби и специални предложения са довели до ръст, пише ВВС.
През октомври продажбите на дребно са нараснали с 0,6 на сто, докато цените на дребно са намалели с 0,4 на сто.
На годишна база продажбите в съществуващите от повече от година малки магазини са нараснали с 5,3 на сто. Това е най-рязкото повишение от ноември 2004 година.
„Данните за продажбите на дребно излязоха по-добри от очакваното, но все пак в по-дългосрочен план графиката показва хоризонтално движение“, коментира Дейвид Кърн, главен икономист в Британската търговска камара.
„Подобряването е добре дошло, но продължаващият натиск върху разполагаемите доходи ще постави под въпрос възможностите на домакинствата за харчене през следващите тримесечия“, допълва специалистът.
Въпреки повишението през октомври ситуацията с продажбите на дребно обаче не изглежда много обнадеждаваща. Някои вериги съобщават за проблеми във Великобритания заради различни причини.
Френската верига French Connection например обяви, че продажбите й са спаднали заради необичайно топлото време, като поради тази причина едва ли компанията ще успее да постигне заложените за годината цели на британския пазар.
Друга верига – Mothercare, обяви загуба за полугодието от 81,4 млн. лири, главно заради проблеми на британския пазар. Компанията разкри, че планира да затвори 110 от магазините си на Острова, както и че ще преразгледа цялостния си бизнес модел в страната.
Днес стана ясно още, че потребителското доверие във Великобритания е паднало до рекордно ниско ниво през октомври. Индексът, който измерва показателя, бележи спад от 9 пункта до 36 пункта. Това е най-ниската стойност от май 2004 година, когато са стартирани изчисленията.