fallback

Инфлацията засегна потребителското доверие в Германия

Несигурната международна среда и растящите опасения от инфлация засенчват разкриването на нови работни места и растежа на доходите в страната

11:06 | 29.03.11 г.
Автор - снимка
Създател

Покачването на инфлацията оказа своето влияние върху потребителското доверие в Германия, което се влоши леко през март.

Оценките на немските потребители за икономическата среда, също и очакванията им за доходите, се понижават, което се отразява на склонността им да пазаруват.

Това показа последното проучване на потребителските нагласи в Германия, което се провежда ежемесечно от пазарния институт GFK. От него става ясно, че индексът на потребителското доверие в страната е намалял до 5,9 пункта през март в сравнение с 6 пункта през февруари.

Стойността му за февруари бе най-високата от септември 2007 г. насам.

Несигурната международна среда и нарастващите опасения от инфлация са основни причини за лекия спад в потребителското доверие в Германия през март. Тези фактори засенчват разкриването на нови работни места в страната и растежа на доходите.

Потенциалното въздействие на ядрената катастрофа в Япония не е взето предвид, защото изследването приключва преди опустошителното земетресение на 11 март.

Еврото поскъпва с 0,3% срещу щатския долар в днешната валутна сесия и към 11:00 ч. българско време двойката EUR/USD се котира на ниво от 1,4131 долара за евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:29 | 14.09.22 г.
fallback