fallback

Потребителският климат в Германия се подобрява в началото на 2011

Индексът на потребителското доверие на GFK стигна най-високите си нива за последните близо три години

10:25 | 25.01.11 г.
Автор - снимка
Създател

След кратката пауза през декември оценките на немските домакинства за икономическата среда отново започнаха да се подобряват през януари.

Икономическите очаквания на немските потребители остават високи, след като най-голямата европейска икономика отбеляза рекордни за последните 20 години темпове на ръст от 3,6% през 2010 г.

Малко след това немското правителство повиши и прогнозния икономически растеж за тази година.

В резултат на това и на подобряващото се състояние на пазара на труда склонността на потребителите в Германия да пазаруват се подобрява значително в началото на 2010 г.

Очакванията на домакинствата за бъдещите им доходи обаче леко са се понижили през януари.

В резултат на това индексът на потребителското доверие се повишава до 5,7 пункта през януари от 5,5 пункта за декември и ноември.

Това показа проучването на потребителските нагласи в страната на института за маркетингови изследвания GFK. То се извършва ежемесечно по поръчка на Европейската комисия, като в него взимат участие 2 хил. немски домакинства.

На база на оценките им за икономическата ситуация, цените, безработицата, склонността да пазаруват и спестяват, и очакванията за финансовото им положение се изчислява индексът на потребителския климат на GFK. Той е един от най-важните ориентири за поведението на германските потребители.

През януари показателят се намира на най-високото си ниво от април 2008 г.

Брутният вътрешен продукт на Германия отчете шести поред тримесечен ръст през третото тримесечие, подкрепен от подема в износа и вътрешното търсене.

Курсът на еврото се повишава с 0,2% спрямо долара в днешната валутна сесия. Към 10:15 ч. българско време едно евро се търгува срещу 1,3669 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:15 | 13.09.22 г.
fallback