fallback

Намаляващата безработица подобри нагласите на немските потребители

Индексът на потребителското доверие на GFK се повиши до 4,1 пункта през август, което е най-високото му ниво за последните 11 месеца

09:50 | 26.08.10 г.
Автор - снимка
Създател

Извънредно добрите новини за развитието на германската икономика и подобряващото се състояние на пазара на труда в страната подобриха значително нагласите на немските потребители през август.

Техните очаквания за икономиката и доходите им в бъдеще продължиха да се подобряват за трети месец въпреки държавните икономии, които правителството на канцлера Ангела Меркел предвижда, за да може да намали бюджетния дефицит на страната, който надмина заложения от еврозоната лимит през 2009 г.

Индексът на потребителското доверие на GFK се е повишил до 4,1 пункта през август спрямо 4 пункта за юли, като стойността му е най-високата от октомври 2009 г. Той е сред най-важните индикатори за това какви ще бъдат разходите на немските потребители през идните месеци, които са от ключово значение не само за растежа на германската икономика, но и за намаляването на икономическите дисбаланси в Европа.

Показателят се изчислява на базата на проучване сред 2 хил. германски домакинства, което се провежда всеки месец от института за пазарни проучвания GFK по поръчка на Европейската комисия.

Пазарните анализатори очакваха индексът на потребителското доверие да нарасне до 4,1 пункта спрямо първоначално обявените за юли 3,9 пункта. Положителна стойност означава, че броят на позитивно настроените участници в проучването е по-голям, като увеличението е знак за по-добър потребителски климат в най-голямата европейска икономика.

Икономическите очаквания на германците се повишават рязко, заедно с очакванията за доходите им в бъдеще. Това не е изненадващо, след като броят на безработните лица намаля за пети пореден месец през юли, а нивото на безработица се понижи от 7,7% на 7,6%.

Проучването показа още, че склонността на германците да пазаруват се стабилизира на сравнително високи нива в края на лятото. Според редица икономисти и анализатори спестовните немски потребители трябва да харчат повече, за да се намали зависимостта на германската икономика от износа.

През второто тримесечие на тази година германската икономика отбеляза рекордни темпове на растеж от 2,2% на тримесечна база, но отново главно заради износа.

Слабите потребителски разходи и капиталови инвестиции на фирмите станаха причина за 4,8-процентния спад на немската икономика в рамките на 2009 г., който е рекорден за следвоенния период.

Немското правителство планира да съкрати разходите с 80 млрд. евро през тази година, за да намали до допустимия лимит бюджетния дефицит на страната, който възлезе на 3,3% от БВП през 2009 г. Средното за еврозоната ниво за 2009 г. възлезе на 6,3%. Държавният дълг на Германия за 2009 г. е 73% от нейния БВП, което също е над лимита от 60%.

Еврото поскъпва с 0,3% след данните за засилването на потребителското доверие в Германия. Към 9:40 ч. българско време едно евро се разменя срещу 1,2697 долара, като загубата му от началото на годината възлиза на близо 12%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:24 | 03.09.22 г.
fallback