fallback

Как да разпознаем потенциален обект на закупуване?

Разработването на уникална пазарна ниша и географската близост са само някои от признаците, които отличават възможните обекти за закупуване

11:17 | 28.06.07 г.
Автор - снимка
Създател

Възможно ли е да определим дали дадена компания е потенциален обект на придобиване преди това да бъде обявено официално? Онлайн енциклопедията за инвеститори Инвестопедия разкрива признаците, за които трябва да следим, за да научим кои компании са кандидати за закупуване от страна на големи групи.

Големите компании могат да си позволят да разработват или да придобият разнообразни услуги и продукти. Въпреки това, ако имат възможност да закупят на разумна цена компания, която развива дейност в уникална ниша в дадена индустрия, те най-вероятно ще го направят.

Предвидливите кандидат-купувачи ще изчакат, докато нишата бъде разработена, като закупувайки готовия продукт, големите компании избягват голяма част от риска, свързан с първоначалните процедури.

Друг признак е необходимостта от допълнително финансиране. По-малките компании често нямат възможност да представят продуктите си на национално ниво, а още по-малко – на международно и тук могат да се намесят големите играчи. Трябва да се следи обаче за група не само с обещаваща продуктова линия, но и с потенциал за голям ръст при подходящо финансиране.

Някои компании имат обаче имат твърде голям потенциал за разводняване на капитала заради голям брой опции, затова от Инвестопедия препоръчват да се следи за компании с ясна капиталова структура.

Друга характеристика на компаниите, които са потенциален обект на закупуване, е възможността за рефинансиране на дълговете при по-благоприятни лихви.

Географската близост също може да бъде фактор при придобиване заради възможностите за спестяване на разходи, като например поддръжка на едно складово помещение вместо на две и др.

Обектите на придобиване също така обикновено имат чиста текуща история – постоянен приток на приходи и стабилен бизнес. Евентуалните инвеститори може да бъдат отблъснати, ако компанията е обявявала фалит например, публикувала е променливи резултати или е загубила наскоро големи клиенти.

Освен това кандидат-купувачите търсят компания, която не само да просперира като част от по-голяма група, но и която да може да продължи да работи сама, ако се наложи.

Опитните и способни ръководители на дадена компания също може да привлекат купувачите, тъй като те познават най-добре компанията. Освен това доброто стопанисване на дадена компания предполага, че съоръженията й са в добро състояние, а клиентите й са доволни.

Купувачите избягват компании, които са били замесени в някакъв съдебен спор, въпреки че повечето компании стигат до това в даден момент.

На последно място от Инвестопедия нареждат способността на дадена компания да увеличава марджина си и да има надежден план за нарастване на приходите. Вижте всички статии от категория Обучение

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:54 | 10.09.22 г.
fallback