79,9% от децата в България на възраст от 3 години до навършване на възрастта за започване на начално образование, са обхванати под някаква форма от ранното детско образование, става ясно от данни на Евростат за 2019 г.
Най-висок е този процент в Югозападния регион (84%), а най-нисък - в Югоизточния - 75,9%.
Това е едно от най-ниските нива в Европейския съюз (ЕС). Пред нас са Гърция, където едва 69% от децата в предучилищна възраст са обхванати от ранните форми на обучение, Словакия (77,8%), Румъния (78,6%) и Хърватия (79,4%). На обратния полюс е Франция, където всички деца над 3 години са обхванати от формите за ранно детско обучение.
Преди време европейската статистика публикува и данни за децата под 3-годишна възраст и посещението на ясли. От тях е видно, че България е на първо място по отношение на отглежданите у дома деца.
Данните на Евростат, публикувани днес по повод Световния ден на детето (1 юни), показват още, че през 2019 година почти 97% от децата в общността са ангажирани в ранни форми на обучение. Статистиката отбелязва, че това е една от първите възможности на детето да развива умения като учене, критично мислене и комуникационни способности, както и други базови умения.
От статистиката е видно, че през 2019 г. в 30 региона в ЕС, основно в Белгия, Ирландия и Франция, на практика всички деца на възраст над 3 години са обхванати от ранното обучение.
Източник: Евростат
Евростат публикува и данни за страните, които не са част от ЕС, но са в Европейското икономическо пространство. От тях е видно, че относително малък процент деца в Швейцария посещават форми на ранно обучение - едва 49%.