Цените на петрола се повишиха, виновен е Барак Обама, а решението се крие в увеличаването на добива в САЩ.
Това е мантрата, повтаряна от опонентите на американския президент. И това разбира се не е нещо необичайно. Всички американски президенти са били обвинявани за високите цени на горивата.
При цена на бензина от близо 4 долара за галон натискът върху Обама вероятно е дори още по-голям, пише анализаторът Мартин Улф в коментар за Financial Times.
Въпреки че звучат убедително, обвиненията на републиканците са абсурдни. Петролът за разлика от природния газ е суровина, която се търгува глобално и чиято цена се определя на световните пазари.
През 2010 г. САЩ добиваха по 7,8 млн. барела на ден - едва 1% от глобалните петролни доставки. За разлика от Саудитска Арабия САЩ нямат резервен капацитет за добив.
В отговор на кризата Обама заяви, че чрез добиване на по-големи количества от САЩ цената ще се понижи, макар и не за една нощ. Коментарът е уместен освен в последната си част, пише Улф. Според него добивът на допълнителни количества от САЩ не би имал абсолютно никакъв ефект върху цените на петрола.
Нещо повече, ако има конкретна причина за повишаването на цените на петрола, то това е затягането на санкциите срещу Иран, което републиканците подкрепят. Ако срещу ислямската република бъдат предприети военни действия, за което мнозина от тях настояват, ефектът върху цените на петрола и световната икономика ще бъде значителен.
В дългосрочен план единствено чувствителен спад на потреблението на петрол в САЩ, което възлиза на 20% от глобалното потребление, може да има положителен ефект върху цените.
Нещо повече, сравнително прахосническият начин, по който САЩ използват петрол в сравнение с останалите страни с високи доходи прави подобно повишаване на енергийната ефективност сравнително лесно за осъществяване.
Най-добрият начин да се постигне това е като се повишат цените на бензина чрез по-висок акциз. Подобна политика обаче се приема за анти-американска. Според американския мироглед тя е подходяща единствено за бедните европейци.
Въпреки абсурдността на политическия дебат ние трябва да сме загрижени за икономическия ефект от високите цени на петрола - нарастване на цената с 10 долара за барел годишно пренасочва над 320 млрд. долара от потребителите към производителите, както на вътрешния пазар, така и на международния.
Нарастването с 15%, което наблюдаваме от декември 2011 г. би струвало на потребителите близо 500 млрд. долара, ако цената остане на тези нива до края на годината. Реалната цена на петрола е много висока и от историческа гледна точка, а последствията от по нататъшно нарастване биха били непредвидими.
Накратко, по-високите цени на петрола са заплаха.
преди 12 години Eдин 240 ватов соларен панел отдава 120 вата енергия реално на час и клетките му , съществената високо технологична част струват само 70 долара.Поризвежда 1 киловат на ден реално за ден и да кажем 350 киловата за година..те струват , ако са по 10 цента -35 долара и за две години ще се произведе тази стойност.Това е истината и в тези 70 долара за клетките има над 100% печалба заложена , въпреки че фалират фабрики поради ниската цена вече на клетките , имат големи разходи за секретарки в САЩ . Знам че си го прочел това за разхода на енергия за производството на фотоволтаичните панели някъде - за 30-те години за изплащане , сам прецени защо някой , някъде е написал тази неистина ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Значи, не 30 години, а 30 месеца. Максимум. Това-първо.Второ, съгласен съм за инфраструктурата и т.н. Обаче, няма нужда да се безпокоиш - в България, скоро време, лектромобилите няма да наближат даже тези 30% - за тях би била нужна зялата /2000 MW/ Белене. Е, няма да я има, няма и електромобили да връткат. И за батериите, ако публикуваш потребната енергия, няма да е зле. За да видиш, как големият дял се влага за добива на суровината от руда. При рециклиране, нещата са доста по-ефикасни /защо, иначе, се рециклира дори желязото, което е в пъти по-евтино от лития?/ и, определено, вятърът духа от другаде. Драматизмът е в ликвидиране суровинната база на човечеството, основно, за строителни и конструкционни материали, в съчетание с масовото опростачване. Е, те това, ще тури кръста на цивилизацията....и, сигурно, не само на Марс, ще трябва да се ходи.УжасЪ.Излиза, още сега, бензинът трябва да струва над 10 долара. В Хамериката. Ей тъй нА, профилактично... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Дааа още един зарибен сладур.Избора се увеличава от поредният ЛАБОРАТОРЕН експеримент ха ха ха Едни хора взеха едни пари за изследвания а балъците лапат мухи ха ха хаМ/у временно бензина гони 3 лева ха ха хаСладур ПРОБЛЕМА НЕ Е САМО В БАТЕРИИТЕ !Ти даваш ли си сметка че ЦЯЛАТА ИНФРАСТРУКТУРА ДО СЕГА ПОСТРОЕНА ОТ ЧОВЕЧЕСТВОТО Е НА БАЗАТА НА ефтин петрол !От къде ще вземеш енергия за тези ел коли и НОВА ИНФРАСТРУКТУРА ? Даваш ли си сметка колко енергия се влага например за НАПРАВАТА НА САМАТА БАТЕРИЯ ?Ами знаеш ли че един слънчев панел НЕ СИ ВРЪЩА ЕНЕРГИЯТА ВЛОЖЕНА В НЕГО ЗА 30 години !!! Т.е. за да го произведеш сега влагаш енергия която после 30 години събираш в слънчеви дни !!!!Ааа забравих ако минеме 30% от колите на ток ще ни трябва втора ел мрежа ! Капиш ?!? Интересно колко бакър ще требва да рециклираме от Марс ха ха ха То тази зима едвам избутахте студа в Бг камо ли 30% от колите да се качат на мрежатаКакто казах блаженни са ТЪПАНАРИТЕ щото незнаят какво ги очаква. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Сигурен ли си, че няма толкова литий? нали ще бъде постоянно рециклиран, мисля, не точно това е проблемът. А , ако само акумулирането на енергия за движението е проблем, има и още варианти, като сгъстени газове, маховици, хиляда системи акумулатори, безпроводно захранване /като линейни АД/ и т.н. ще рече, не е и нужно "30% от автомобилите" да станат на батерии. А, ако "станат на батерии", изборът се увеличава с всяка седмица, просто, следи съобщенията по темата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Мнооооггоооо таксиджии тука бе !Четеш и се напикаваш от смях ха ха ха то бива тъпанрщини ама чак толкова ха ха ха ...На УМНИКА с водорода да му кажа само , че ТОВА НЕ Е ГОРИВО сладур. ЕРОЙ е 0.9 капиш ?!?А за останалите ЛИВАДИ С ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ха ха ха знаете ли, че ако 30% от колите в света СТАНАТ на батерии ТРЕБВА ДА ВНАСЯМЕ ЛИТИИ ОТ МАРС ...*** на земята няма толкова ха ха ха..Ох милите, както се казва БЛАЖЕННИ СА ТЪПАНАРИТЕ. Незнаят какво ги очаква ха ха ха .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хубаво казваш за еврейските ционисти. Лоши са.- За разлика от арабските такива ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За стотен път: Лично ще си продам Голф-а, за да ти купя Нобеловата, ако направиш такъв уред, дето за разделянето на водата, да вкарва по-малко енергия, отколкото се получава при пълното изгаряне на водорода.Ентусиазмът, дето цари в тази сфера ми изглежда много интересно през призмата на законите за запазване на енергията, на момента на импулса, че и на първи и втори принцип на термодинамиката. За минаването на друг газ-лесно, ама откъде толкоз ток, за да разложи /със сериозен излишък от газове/ собственото си гориво, да се самозахрани, па и да експортира - цяла година на уши ще ходя, ако ме убедиш, че няма измама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Докато така наречените СВОБОДНИ американци не си отворят очите като наистина свободен народ, и не свалят от власт корпорациите, а и в останалия свят не се надигне гражданското съзнание, и на се приключи със еврейските ционисти светът ще става все по мрачно място за живеене, спасението е в масовото отхвърляне на всичките така наречени подобрения в живота, за какво ми е кредитна карта, за да може да ми спрат парите по тяхно осмотрение и ако нямаш храна не можеш да си купиш защото нямаш пари в брои и контрола е тотален кое му е удобното на това удобство, най малкия проблем са ни цените на горивата......................мислите бе хора отворете си очите..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да така е сега им е скъп бензина вече и това е защото напечатаха много долари да ги нвестират в Чайна и сега им се налага да си обезценят долара за да видят и те икономически ръст. Да му мислят тези при които янките имат инвестиции , предтоят десетилетия в които те само ще продават и ще прибират парите в САЩ.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Американците купуват бензина по 4 долара за галон. Какъв срам само! (U.S. gallon), равен на 3,785 литра 1 литър = 1.05 usd = 1.52lv Наистина никога досега не е било толкова скъпо да се живее в хамерика отговор Сигнализирай за неуместен коментар