Обучението на изкуствения и естествения интелект, промените от дигиталното образование, бъдещият дом на човечеството, интердисциплинарността, трансформацията на банките, е-учебниците и умните градове бяха някои от темите в конференцията "Образование и бизнес: Иновации vs. Конспирации" на Bulgaria ON AIR на 20 октомври 2020 г.
В трите панела за бъдещето, образованието и изкуствения интелект 11-то издание на конференцията събра учени, преподаватели и представители на висшия мениджмънт на финансови и технологични компании, за да разсее някои конспиративни теории, разпространяващи се заради липсата на информация.
Антарктида
Когато нещо е неизучено, то крие тайни и така се появяват конспиративните теории, каза президентът на Българския антарктически институт проф. Христо Пимпирев.
Не Марс, а откритата през 1820 г. и още ненаселена Антарктида вероятно ще стане следващото място, където ще се премести човечеството с нарастване на населението на планетата. България е сред 28-те страни, които поддържат база – учени там живеят, проучват и управляват континента.
„Огромното езеро под 5-километровия лед на Антарктида бе почти достигнато от сондаж американско-руско-френски екип. Съдържащите се в него организми на 1 млн. години биха могли да имат съставки, даващи тласък на лечението на много тежки и нелечими болести като рака, от който умират повече хора, отколкото от Covid“, разказа проф. Пимпирев.
„Богатият на полезни изкопаеми континент има всички редки минерали, включително мед, злато и сребро в района на българската база, които ще можем да използваме с времето. Наред с рекреативните възможности на Антарктида, там се предлага и много печеливш туризъм, когато нямаме ограниченията както в момента“.
Банките
С промяната на потреблението и очакванията на клиентите им банките са в процес на дигитализация на бизнеса си, каза Стефан Григоров, кънтри мениджър Иновации в КВС Груп България.
„В момента клиентите искат бърза, лесна и персонализирана услуга, изискват много повече и това е катализатор на трансформацията“, каза Григоров.
Той съобщи, че ОББ в момента прави реорганизация на вътрешните процеси с цел автоматизирането им и дигитализацията. Разчита на мобилното си приложение и в организацията, развитието и увеличаването на дела на дигиталните продажби и разрастване на нетипично банковите услуги в него.
„Следващата стъпка е работа с изкуствен интелект и анализ на данните за създаване на модели за предвиждане на нуждите на клиента. България много бързо наваксва в това отношение“, каза Григоров.
В скоро време почти всички продукти и услуги на ОББ, част от KBC Group, ще са достъпни дигитално. Банката продължава да развива партньорства с висши учебни заведения за привличане на кадри.
Творчеството
Успехът на една компания зависи от нейните хора и тяхната креативност. Човек може да се учи на уменията, за да прилага творчеството в ежедневието си; цял живот се развиваме и ползваме това творчество, каза маркетинг мениджърът в Neterra Мая Калчева.
„Творчеството се ражда с ранно образование за откриването и развитието му. Съвременният бизнес има отговорността да създаде вътрешна академия за обучение на умения. Например младите хора имат много технологични познания, но в личната комуникация и работата в екипи срещат предизвикателства“, каза още Калчева.
Съветът ѝ към младите: да се вгледат в себе си и да правят избори, различни от тези, които средата в момента ни вменява.
Всички сетива
Covid изигра ролята на катарзис и минахме за часове в 21в с възприемането на дигитална форма на образованието, каза Елена Немцова, директор на ЕСПА.
Дистанционното обучение е нещо, от което никой няма полза, за разлика от дигиталното образование - присъствено, но с деца, които идват в училище със своите лаптопи.
Училище ЕСПА се похвали, че е първото и единствено, минало на изцяло дигитално обучение от 1 до 7 клас с Google Classroom.
В 21 век учителят и бялата дъска няма как да са достатъчни за децата, а дигиталното обучение включва възприемане чрез всички сетива, каза Немцова.
Според нея децата осмислят електронното устройство вече не като играчка за забавление, а като работна станция за задоволяване на любопитството им в различни сфери.
"Дигиталното обучение дава възможност на децата да се чувстват автори, а учителят играе ролята на модератор, не на лектор. Децата нямат нужда само някой да им разказва, а да се чувстват автори и им дава възможност за работа в екип“.
Какво казаха участниците за съдържанието, личния контакт и интердисциплинарността вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!