Канавата за бизнес моделиране помага на мениджмънта на една компания да погледне положително на създалата се ситуация, след което структурирано да преосмисли всички елементи, които имат значение за бизнеса, както и да изготви тактически план за действие. Tова обясни в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Елина Желева, управляващ партньор в launchlabs Sofia.
„Канавата сме я нарекли обектив за извънредни бизнес ситуации“, посочи тя и прогнозира, че с нея предприемачите ще гледат по-цялостно и по-положително на създалата се ситуация.
Елина Желева каза, че канавата се използва както от съвсем малките бизнеси, които са в епицентъра на кризата, като обучителни центрове, барове, ресторанти, така и от по-големи международни компании, които я предпочитат за преосмисляне на основни свои отдели.
По думите ѝ общо правило е да се фокусират върху есенцията на бизнеса.
"Есенцията е ключовата услуга, която носи добавена стойност и за която клиентите са готови да платят дори и в извънредна ситуация. Бизнесът трябва да инвестира в една работеща услуга, както и в такава, която би била популярна в бъдеще", заяви управляващият партньор в launchlabs Sofia.
Желева коментира, че работещите услуги крепят бизнеса.
"Това са настоящите приходи, но в същото време трябва да се иновира и да инвестира в услуги, които в бъдеще ще захранват бизнеса", уточни тя и препоръча мениджмънтът да вярва повече на собствените си служители и да им дава повече свобода.
Според нея обаче тази тенденция вече е започнала още преди кризата с коронавируса".
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Материали с всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.